Întocmirea dosarului pentru obținerea alocației de stat pentru copii

Informatii
Solicitanţii primesc informaţii privind actele/documentele justificative necesare pentru întocmirea dosarului pentru acordarea alocaţiei de stat pentru copii, modul de completare a cererii, termenul de depunere a dosarului, date privind transmiterea dosarelor la Agenţia Judeţeană de Plăţi şi Inspecţie Socială, informaţii privind efectuarea plăţii, informaţii despre drepturile şi obligaţiile pe care solicitanţii/ beneficiarii le au.

Acte necesare

  • Cerere pentru acordarea alocaţiei de stat pentru copii

  • Actele de identitate ale ambilor părinţi ai copilului originale + 1 copie xerox pentru fiecare părinte
  • Reprezentantul legal (solicitantul) trebuie să aibă domiciliul/reşedinţa în comuna Razvad (obligatoriu)
  • Certificatul de naştere al copiluluin original + 1 copie xerox
  • Declaraţie acord cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal original

  • Extras de cont (pentru plata alocaţiei de stat pentru copilul în cont bancar cu codul IBAN, solicitantul fiind titularul contului) original


  • Alte acte necesare, dupa caz:

  • Certificat de încadrare într-un grad de handicap al copilului original + 1 copie xerox
  • Declaraţie pe propria răspundere
    (în care mama copilului va scrie în faţa funcţionarului următorul text: “sunt de acord ca tatăl copilului să beneficieze de alocaţia de stat pentru copilul _______”), original

  • Atestat – asistent maternal profesionist eliberat de Comisia ptr. Protecţia Copilului original + 1 copie xerox
  • Hotărârea Comisiei pentru Protecţia Copilului şi repartiţia aferentă/Sentinţa Civilă privind măsura de ocrotire a copilului, eliberată de Tribunalul pentru Minori original + 1 copie xerox
  • Dispoziţia de plasament în regim de urgenţă a copilului la asistentul maternal original + 1 copie xerox
  • Dispoziţia de primar privind stabilirea curatelei asupra copilului original + 1 copie xerox
  • Certificat de deces/Sentinţă civilă de divorţ original + 1 copie xerox
  • Formularul – Solicitare suplimentară de informaţii original
  • Dovadă eliberată de Autoritatea Tutelară privind stabilirea reprezentantului legal al copilului


  • Observaţii
    Reprezentantul legal al copilului, conform Legii 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, este :
    - unul dintre părinţii fireşti ai copilului, cu acordul celuilalt părinte;
    - părintele adoptiv;
    - tutorele;
    - curatorul;
    - persoana căreia i-a fost dat în plasament familial copilul;
    - asistentul maternal profesionist;
    - persoana căreia i-a fost încredinţat copilul în vederea adopţiei.
    Cererea pentru acordarea alocaţiei de stat pentru copii se poate depune numai de către reprezentantul legal al copilului la primăria de domiciliu a acestuia.

    Comments are closed.